Inget nytt under solen,- inte i Bankeryd heller!

Hämtat från SAP,s hemsida

Inget nytt sedan Bankeryd

Återigen har vi fått bevis för att mittenpartierna i stora och viktiga trygghetsfrågor har lagt sig platt för moderaterna, säger Arne Kjörnsberg, ordförande i finansutskottet.

- På moderaternas hemsida skriver Mikael Odenberg att alliansen idag har  presenterat ett kraftfullt gemensamt program. Jag blir därför lite frågande när jag läser igenom den text han hänvisar till. För i borgarnas  gemensamma reservation finns vad jag kan se väldigt lite nytt jämfört med den högerpolitik de kom överrens om redan i Bankeryd. Den enda stora nyhet jag hittar är att alla partierna nu går med på det moderata förslaget att kräva sjukintyg från första dagen.

- Återigen har vi fått bevis för att mittenpartierna i stora och viktiga trygghetsfrågor har lagt sig platt för moderaterna.


Arne Kjörnsberg, ordförande i finansutskottet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback